Hidup Bersama

Daisypath Anniversary tickers

Monday 12 November 2012

Emosi di Pagi Hari..

Pagi tadi bawak Umi ambik darah kat hospital Putrajaya. Kat bahagian tu kebanyakannye semua warga-warga tua. Maybe dorang pun buat monthly check up jugak macam umi.

Tiba-tiba je aku rasa macam sebak je bila tengok pasangan suami isteri yang tua-tua tu datang check up terutama sekali pasangan yang suami tolak isteri duduk atas kerusi roda. 1st skali aku terfikir, mana anak-anak diorang? Kenapa biarkan mak dengan ayah dorang datang berdua je. Suami yang tolak tu pun nampak sangat kewarga emas san tu.. Kat situ aku dah sebak dah.

Second yang aku terfikir, nanti kalu aku dah tua, aku pun macam tu jugak ke? Kami husband wife datang hospital check up sama-sama.. Yang pasti masa tu mesti aku yang duduk atas kerusi roda tu, laki aku tolak.. Sebabnye aku ni banyak nor penyakitnye..
Tapi harap-harap waktu-waktu macam tu nanti aku sihat la.. Tak nak sakit-sakit.. Sakit-sakit sikit tu biasela kan..

Tapi seriusly memang rasa nak menitik air mata bile tengok situasi tadi.. Kalu isteri tolak suami aku tak sedih sangat.. Tapi bile tengok suami tolak isteri tu.. fuh rasa tersentuh sangat-sangat.. Entah kenapa aku pun tak tau..

No comments:

Post a Comment