Hidup Bersama

Daisypath Anniversary tickers

Monday 23 July 2012

AKU BUAT NASI AYAM SPECIAL...

Eeeee...bangganye tajuk.. Tak boleh blah..

Hari ni aku malas nak pegi kerja. Bangun sahur, mandi, solat, tido balik. Sebenarnya dari malam tadi sebelum tido aku dah jerit-jerit kat Mr Sayang aku, aku malas gi keje esok, Betul la pakar motivasi kata, ape yang kite cakap atau nak sebelum tido tu mesti terbawa sampai ke pagi. Padahal pukul 7 lebih aku dah bangun, boleh sangat nak pegi keje tu, tapi dah malas, tido balikla jawabnya. Haish!! rugi cuti sehari.

Tido sampai pukul 12. Ape nak jadi tak tahu. Bangun tido, blogwalking cari resepi nasi ayam. Pukul 3 lebih dah start masak. Aku try resepi Nasi Ayam Mat Gebu. Kat sini selalu aku cari resepi-resepi. Bahan-bahan dan cara-cara masak die senang nak ikut.

Meh tengok nasi ayam aku.




Mr Sayang aku cakap sedap. Hihi.. Sambal tu 1st time aku buat sendiri. Selalu pakai sos je. Lepas ni boleh gunala resepi sambal nasi ayam ni. 








Ni aku bagi dekat jiran sebelah. Harap-harap okla bagi dorang.


Resepi kuih pulak... 





Kuih buah melaka. Tapi buah melaka aku tak warna hijau. Pewarna hijau aku hilang entah ke mana. Cari-cari tadi tak jumpa. Tu yang jadi tak berapa nak hijau tu. Hijau dari daun pandan je. Huhu..

Ok, tu saje untuk malam ni. 

Babai..

No comments:

Post a Comment