Hidup Bersama

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 22 July 2012

PUASA DI HARI KEDUA

Semalam dah selamat puasa pertama kita. Harap-harap puasa semalam diterima Allah s.w.t. hendaknya. Amin. 

Nak update semua menu makanan untuk bebuka sepanjang bulan Ramadhan ni, boleh tak? Hihihi.. Semalam aku buat kuih kaswi. Mula-mula ingat tak jadi. Yela kan, aku ni bukan terer sangat nak buat kuih tradisional ni. Mesti nak kena baca resepi. Sebelah kiri resepi, sebelah kanan buat. Tapi jadi jugak kaswi aku semalam dan dapat pujian sedap lagi dari Mr. sayang aku. Itu yang penting. 

Meh meh tengok kuih kaswi aku.





Kire jadila tu kan. Rasa pun ok. Ni pulak menu lauk-lauk semalam.


Menunya ialah tomyam seafood, pari rebus cicah air asam, sambal bilis, ayam rempah jiran sebelah rumah bagi. Tomyam tu aku buat pes tomyam sendiri. 1st time buat, tengok resepi jugak. Jadila, tapi besela posekan, garam dan masam tu tak rasa sangat so lepas bebuka tu kenala oter.

Hari ni pulak nak masak ape ye? Belum ada idea lagi. Tengokla kejap kejap lagi idea datang.
Selamat berbuka puasa ye.

No comments:

Post a Comment