Hidup Bersama

Daisypath Anniversary tickers

Friday 19 October 2012

Makan Hati Di Tengahari..

Kadang-kadang bosan bile bukak FB. Tengok gambar-gambar orang, bace status-status orang. Masing-masing macam nak menunjuk-nunjuk kelebihan masing-masing. Kadang-kadang tu status macam memalukan diri sendiri pun ada. 

Aku paling menyampah kalu orang dok update-update status pasal nak anak lelaki, nak anak perempuan. Dah ada anak lelaki nak anak perempuan, dah ada anak perempuan nak anak lelaki. Dah macam tak bersyukur je dengan ape yang Allah berikan.

Ye.. memang aku tak rasa ape yang korang rasa. Tapi sekurang-kurangnya tolongla bersyukur yang korang ada jugak ANAK. Cuba korang fikir dan rasa perasaan aku dan ramai lagi orang-orang yang senasib dengan aku yang tak punya anak lagi ni. Apa perasaan kami bile korang buat statement macam tu. Pada yang tak terasa tu takpela.

Bukan dengki atau jeles, tapi pleasela be understanding sikit tentang perasaan orang lain. Ok fine! tu hak masing-masing. Ko apehal nak bising-bising pasal statement orang kat FB tu. Lantak diela kan. Memangla, tapi pedulik la aku nak jugak lepaskan geram aku kat sini.

So pleasela, faham perasaan kami yang kekurangan ni. Hati dan perasaan kami sangat sensetif pasal ANAK ni.Bersyukurla dengan ape yang dah Allah kurniakan pada korang. Sekurang-kurangnya, korang dah ada anak-anak yang akan mendoakan korang bile korang dah takde dalam dunia yang fana ni.

Eh?Ade ke orang bace ni?. Huhuhu...


Mintak copy incik Google ye..







No comments:

Post a Comment