Hidup Bersama

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 11 April 2012

Bebelan di hari cuti Am - Hari Pertabalan Agong

Amboi tajuk, bukan main lagi. Macam nak cerita pasal Pertabalan Agung je. Idokle, teman saje je hari ni tiba-tiba rasa nak try internet ni, ok ke idok. Hari ni cuti, sebab agong nak ditabalkan. Yang aku peliknya, kalu hari cuti takdela pulak aku rasa nak tidur balik. Cuba kalau hari kerja, berat je mata ni nak tidur balik, katil tu macam melambai-lambai panggil aku. Apa masalah yang melanda aku sebenarnye ni? Aku tak paham betol la. Ni tak lain dan tak bukan mesti gejala MALAS ni. Makin dekat tempat kerja, makin malas pulak rasanya. Dulu boleh pulak aku travel hari-hari dari Pulau meranti ke KL. Gerak jam 6.10 pagi pulak tu. Releks je, tak de pulak rase malas yang teramat sangat macam sekarang. Boleh lagi bangun jam 5.30 pagi buat sarapan untuk Abang. Tapi sekarang, hampeh je. Dah lama tak buat sarapan untuk suamiku yang tercinta tu. Kesian dia.

Sekarang bangun pun jam 7.00 pagi. Jam yang berbunyi pukul 6.30 pagi tu, boleh aku buat tak dengar die bebunyi. Mentang-mentangla tempat keje perjalanan dalam 20 minit je, suka hati aku je kan. Bila la aku nak jadi elok balik ni. Buruk sangat dah ni attitude teman ni. Teman kene uboh ni. Adoiyaiii... Sungguh tidak berdisiplin. Akan aku cuba berubah ye. 

Ha.. ok jugak line internet pagi-pagi buta ni. Tapi tak kan nak tulis blog time macam ni hari-hari. Gilo ke apo? Betolla Digi berukband ni, pukul 7.00 pagi hingga 7.00 malam je laju. 7.00 malam hingga 7.00 pagi slow yang amat. Tapi kira okla sebab masa nak ambik berukband ni orang Digi tu dah siap bagi tau awal-awal. Takde la kita bengang kan. 

Perut pun dah bekeroncong mintak makanan. So, stop dekat sini jela. Eh, macam tulis surat pulak. Kita jumpa lagi di lain keadaan dalam kurungan kalu berokband ni laju ye. Caucincau..

No comments:

Post a Comment