Hidup Bersama

Daisypath Anniversary tickers

Friday 13 April 2012

Sedih...Sedih..Sedih...

Hari ini aku sedih sangat. Ada orang kata, penyakit cyst yang aku ade dulu adalah gangguan makhluk halus kalau dari segi rawatan Islam.

Kata orang tu lah. Aku jadi sedih, takut dan macam-macam lagi aku rasa masa tu bile dia cakap macam tu. Walaupun aku dah buang cyst tu tapi aku still lagi rasa risau. Boleh ke aku pregnant lepas ni? 

Orang cakap sedap je.. Sabar..sabar..sabar.. Memang aku tengah sabar la sekarang ni abis tu aku tengah buat ape? Aku paling rasa nak marah bila tiba-tiba je orang-orang yang berkenaan ni cakap pasal ANAK. Aku dok elok-elok je, takde pun aku cakap ape-ape pasal tu, tapi tiba-tiba je nak tanya pasal tu, soal pasal tu. Daripada perasaan aku dok elok-elok terus jadi bad mood. 

Mulut manusia ni memang macam tu la. Bila kita diam, manusia ni pulak yang dok bising-bising. Sekarang ni aku pasrah je. Semua tu ketentuan Allah s.w.t. 

Orang yang tak mengalami keadaan ni, dia takkan rasa perasaan ni. Dia boleh bercakap je. Lebih baik korang diam dan tengok je ye. Kata-kata korang tu kadang-kadang menyakitkan hati je.

Kadang-kadang aku rasa nak duduk rumah je! Aku serabut dengan orang-orang yang sibuk bertanya ni. Aku sedih tengok ibu-ibu, ayah-ayah bawak anak-anak kecik. Dalam hati aku selalu tanya, bila aku akan jadi macam tu. Tapi aku selalu pujuk hati aku, takpe.. InsyaAllah. Sabar ye hati.

Kepada 2 orang insan yang telah melukakan hati aku tu, aku ucapkan terima kasih. Sebelum bercakap sesuatu tu, fikirla dulu hati dan perasaan orang lain. 





Anugerah Allah yang sangat comel









No comments:

Post a Comment