Hidup Bersama

Daisypath Anniversary tickers

Monday 30 April 2012

# Hutang 1

Perbadanan Tabung Pembangunan Kemahiran (PTPK) dah selamat aku settlekan hari ini. Alhamdulillah. Habis satu hutang aku. Ada lagi dua hutang nak settle. Ni berkat duit KWSP yang aku dapat baru-baru ni. ^_^



@Pusat Bandar Damansara


Terima kasih ye PTPK, bagi aku pinjam dulu. Mintak maaf ye aku lambat bayar. Dulu aku sengkek tak dapat maintain bayar ko, sekarang aku dapat duit tepijak ni, aku dah bayar ko. Aku dah takde hutang ye.

Semua sekali RM 2,692.92 , lumpsum/cash/tunai. Fuh!!


Adoyyai..



Bagus dorang, time lunch pun kaunter bukak












 
TQ..

Alhamdulillah.



Mari kita renung-renungkan dan selamat beramal.

Berhati-hatilah dalam berhutang. Sesungguhnya berhutang itu suatu kesedihan pada malam hari dan kerendahan diri (kehinaan) di siang hari. 
(HR. Ibnu Babawih dan Al-Baihaqi).

Orang kaya yang menunda-nunda (mengulur-ulurkan waktu) pembayaran hutangnya adalah kezaliman. 
(HR. Bukhari).



No comments:

Post a Comment