Hidup Bersama

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 15 May 2012

# Hutang 3

Hutang belajar ku masa belajar Politeknik dulu sudah pun selamat bayar. Tapi yang ni tak sempat bayar abis lagi. Sebabnya, aku habiskan bayar kad kredit dulu. Tukar strategi, mula-mula plan nak bayar, tinggalkan sikit baki kad kredit, tapi bila dengar ceramah hari tu baru tau interest kad kredit dia charge everyday.

Daripada aku biarkan betambah jumlah kad kredit tu baik aku bayar habis.

Oleh sebab itu, tepaksalah aku skip dulu bayar loan KPT sampai abis. Sebab loan KPT takde interest.
Bijak tak? Bijak..Bijak..

Semalam, aku pun p lah bayar loan KPT. Maka habislah sudah duit KWSP aku.





 Dekat je kot. Lepas ni datang bayar kat sini teruslah. Parking pun sonang.




 Dengan paksa rela aku membayarnya.


Renungan Bersama


Sebaik-baik kamu ialah yang paling baik dalam membayar hutangnya. (HR. Bukhari)
Keterangan: Kita dibolehkan untuk berhutang (hutang masuk universiti, hutang beli rumah, hutang beli kereta dan sebagainya) cuma sekiranya berhutang kena lah melunaskan hutang sebaik mungkin.

No comments:

Post a Comment